כינים אצל מבוגרים

אם אתם הורים לילדים בגילאי 3-14, סביר להניח שביום מן הימים הם יידבקו בכינים דרך חבריהם בגן או בבית הספר, וישנה סבירות גבוהה לא פחות שגם אתם תידבקו דרכם (אם זה עוד לא קרה כבר בעבר…).

בסקר שנערך על ידי חברת רפא, 65% מהאימהות לילדים בגילאים אלו הודו שהן נדבקו בכינים מילדיהן בשנתיים שקדמו לסקר, והבעיה קיימת לא רק אצל אימהות, אלא גם אצל האבות, בלי קשר לאורך השיער.

סיכויי ההידבקות בכינים גדלים אצל הורים, מורים וגננות

אנו נוטים לחשוב ולהאמין שהכינים הן מטרד שקיים רק אצל ילדים, אך למעשה כמות גדולה מהאוכלוסייה המבוגרת סובלת מהמטרד הזה לא פחות, בעיקר הורים שבאים במגע עם ילדיהם שנדבקו בכינים. הסיבות לכך מגוונת – שינה על אותם מצעים, שימוש באותם מסרקים לשיער וכמובן מגע פיסי קרוב כגון חיבוקים ונשיקות (ואלה הכי חשובים – לא להפסיק!). פרט להורים, ציבור המבוגרים שפגיע ביותר להידבקות בכינים הן מטפלות, גננות ומורות, אשר גם הן באות במגע קרוב לראשי הילדים ולכן בעלות נטייה להידבק בכינים.

אז איך להשמיד הכינים וביצי הכינים?

אם אתם חושדים שנדבקתם בכינים, עליכם לפעול ב-3 שלבים:


שלב ראשון: בדיקת הראש עם מסרק צפוף

בדקו עם מסרק כינים צפוף (למשל אסי 2000) האם יש לכם כינים חיות על השיער או ביצי כינים. אם אכן התגלו כינים חיות או ביצי כינים, יש לערוך מיד טיפול, וכן מומלץ לערוך בדיקה שכזו גם בקרב כל בני הבית, שכן יתכן כי אתם לא היחידים שנדבקתם.

שלב שני: טיפול בכינים

הטיפול בכינים ובביציהן זהה הן עבור מבוגרים והן עבור ילדים. על מנת לחסוך לעצמכם מאמץ וזמן, מומלץ לערוך טיפול עם מוצרי הדרין ONCE אשר משמידים גם את הכינים וגם את ביצי הכינים בטיפול אחד, בד"כ ללא הצורך לחזור על הטיפול אחרי שבוע, כפי שנדרש במוצרים אחרים.

עם זאת, אם גיליתם שיש כינים בראשכם ואין לכם זמן לבצע חפיפה לשיער, תוכלו להשמיד אותן גם בעזרת מוס הדרין & גו שמתייבש במהירות, אינו נראה לעין ואינו מלכלך את הבגדים. את המוס עליכם להשאיר על השיער למשך 8 שעות לפחות, ויש לחזור על הטיפול עם המוס לאחר שבעה ימים, במטרה להשמיד את הכינים שבקעו מהביצים.

שלב 3: הגנה מפני התרבות הכינים על הראש

לאחר שווידאתם שהשיער שלכם נקי מכינים, חשוב שתגנו עליו מפני התרבות של כינים על הראש. לשם כך תוכלו להשתמש באופן קבוע בהדרין פרוטקט המונע את הג'ונגל של הכינים על הראש. כל עוד הדרין פרוטקט נמצא על הראש, כינים שיגיעו לשיער לא יוכלו להתרבות ואתם תוכלו ליהנות מראש נקי.